ІННОВАЦІЙНИЙ ОСВІТНІЙ ПРОЄКТ

«Методична система В. О. Сухомлинського в Новій українській школі»

Візитка учасників проєкту

Повна назва закладу: Томашгородська гімназія Рокитнівської селищної ради

В.о.директора гімназії: Гончарук Алла Вікторівна, координатор групи.

У гімназії діє навчально-консультаційний пункт з питань вивчення, пропаганди та упровадження методичних ідей В. О. Сухомлинського в Новій українській школі. Консультації проводяться кожен вівторок місяця.

Консультаційна рада проєкту

1. Прит Т. П. - керівник шкільного методичного об’єднання класних керівників.

2. Щерба О. А. – керівник шкільного методичного об'єднання вчителів природничо-математичного циклу.

3. Жабчик І. В. – керівник шкільного методичного об'єднання вчителів суспільно – гуманітарного циклу.

4. Яцутик Г. М. - керівник шкільного методичного об'єднання вчителів початкових класів.

Мета :

Популяризація творчості В.О.Сухомлинського, розкриття актуальності його педагогічної спадщини для розбудови Нової української школи.

Завдання:

 розкрити актуальність педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського для розбудови нової школи та визначення стратегічних завдань її розвитку;

 презентувати проєкт ««Упровадження методичних ідей В. О. Сухомлинського в Новій українській школі»

 окреслити шляхи реалізації проекту;

 сприяти налагодженню роботи з вивчення педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського.

Очікувані результати:

 поглиблення знань учасників щодо творчого використання ідей В. О. Сухомлинського в практиці роботи на уроках та заняттях в загальноосвітніх навчальних закладах;

 розвиток мотивації учасників на участь в проєкті «Упровадження методичних ідей В. О. Сухомлинського в Новій українській школі»

Актуальність дослідження

Кожна людина, за своє життя багато разів побуває і в ролі учня, вихованця, і в ролі вчителя, вихователя. Тому професія педагога - одна з найдавніших у світі. Освіта є основою розвитку особистості, її інтелектуального багатства, запорука майбутнього. Нинішній стан розвитку українського суспільства зумовлює необхідність підготовки освічених, моральних, мобільних, конструктивних і практичних людей, здатних до співпраці, міжкультурної взаємодії, які мають глибоке почуття відповідальності за долю країни, утвердження її як суверенної, незалежної, демократичної, соціальної, правової держави. Провідна роль у цьому процесі належить педагогові. Яскравим прикладом розв’язання зазначеної проблеми є педагогічний досвід вітчизняного гуманіста Василя Олександровича Сухомлинського, творча спадщина якого має велике теоретичне і практичне значення. Образ вчителя в сучасних умовах зазнає значної трансформації і знаходиться в залежності від соціально-культурних змін, що відбуваються в суспільстві. Гуманістичні ідеї Сухомлинського – це ідеї нашого майбутнього. Педагогічна майстерність — вияв високого рівня педагогічної діяльності. Ґрунтується на високому фаховому рівні педагога, його загальній культурі та педагогічному досвіді. Розглядається як вияв власного «Я» у професії, як самореалізація особистості вчителя в педагогічній діяльності, тому визначається як вища, творча його активність, що передбачає доцільне використання методів і засобів педагогічного взаємовпливу в кожній ситуації навчання та виховання. Критеріями педагогічної майстерності є гуманність, науковість, педагогічна доцільність, оптимальний характер, результативність, демократичність та творчість. Педагогічні надбання Василя Олександровича з кожним роком привертають все більшу увагу науковців як у нашій країні, так і за кордоном. Розроблена українським практиком педагогічна система збагатила педагогічну науку новаторськими ідеями й положеннями, значно розширила теорію і освітню виховну практику і була своєрідним революційним етапом розвитку вітчизняної педагогічної думки, що заслуговує сьогодні на нове осмислення. У роботах «Сто порад учителеві», «Павлинська середня школа», «Серце віддаю дітям», «Розмова з молодим директором школи» Василь Олександрович розробив цілісну систему розвитку і вдосконалення педагогічної майстерності вчителя.

Перебуваючи в пошуках сутнісних аспектів педагогічної майстерності, Василь Олександрович у розробленій ним педагогічній системі подав словесний портрет майстра своєї справи, професіонала. За слушним переконанням В.О. Сухомлинського, у вчителя-майстра, творця знання і вміння доведені до найвищого рівня мистецтва; професіонал закоханий у свій предмет, науку, школу, педагогіку, інтелектуально активний, емоційно піднесений, уміє організувати робочий і вільний час, знає набагато більше, ніж передбачено програмою середньої школи. Хороший учитель – розумний, знаючий, мислячий, закоханий у знання. В.О. Сухомлинський підкреслював невичерпність інтелектуального багатства педагога-майстра, який передає школярам не тільки фактичні знання, але й пробуджує думку про знання, жадобу пізнання, учневі хочеться знати набагато більше, ніж він засвоїв на уроці, бути розумнішим, розвинутішим, духовно багатшим: «По справжньому любить свій предмет лише той педагог, який на уроці викладає соту частину того, що знає. Чим багатші знання педагога, тим яскравіше розкривається його особисте ставлення до знань, науки, книги, розумової праці, інтелектуального життя».

Василь Олександрович належить до цілої плеяди педагогів-дослідників ХХ століття, на чиїх ідеях і досі грунтується розвиток педагогічної науки.

Педагогічна спадщина Василя Сухомлинського грандіозна за обсягом і багатством гуманістичного змісту. Усе найцінніше, створене ним, назавжди увійшло до скарбниці вітчизняної педагогіки та національної духовної культури.

Велика, самобутня спадщина вченого з плином часу привертає все більше уваги.

Без його творчості не можна уявити й сучасної гуманної педагогіки, основні ідеї якої чітко простежуються у Концепції Нової української школи.

ІННОВАЦІЙНИЙ ОСВІТНІЙ ПРОЄКТ

«Методична система В. О. Сухомлинського в Новій українській школі»

СТРОКИ ВИКОНАННЯ ЗАХОДИ, СПРЯМОВАНІ НА РЕАЛІЗАЦІЮ ЗАВДАНЬ ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
Вересень, 2021 - травень 2022 р.Організаційно-підготовчий етап
Жовтень 2021 р.Формування проєктної групи на рівні гімназіїОформлення листа-згоди на участь Томашгородської гімназії в регіональному інноваційному освітньому проєкті, визначення виконавців та координаторів.
Листопад, 2021 р. Формування пошукових груп з координації та розробки навчально-методичного та науково-методичного забезпечення проєкту. Список учасників проєкту. Створення пошукових груп з координації, розробки та реалізації проєкту у закладах загальної середньої освіти.
До березня 2022 р. Залучення для забезпечення наукового супроводу проєкту наукових працівників в рамках партнерської співпраці. Концепція дослідження проблеми. Створення науково-консультаційної ради проєкту.
Упродовж 2021/2022 н. р. Поширення інформації про проєкт серед закладів загальної середньої освіти територіальних громад. Проведення у закладах загальної середньої освіти семінарів, консультацій.
Жовтень-листопад, 2021 р. Складання плану-схеми реалізації проєкту. Узгодження завдань дослідження за його етапами, визначення алгоритмів дослідницької діяльності у гімназії
Жовтень, 2021 р. Узгодження мети, завдань, форм здійснення проєкту Включення методології дослідження у стратегію та освітню програму гімназії
Упродовж 2021/2022 н. р. Створення пошукових груп та конкретизація завдань для них Консультації, семінари, тренінги, звіти.
Вересень- жовтень 2021 р. Опрацювання різних джерел інформації. Список рекомендованої літератури з теми дослідження.
Січень-лютий, 2022 р. Підготовка соціологічних опитувальників для реалізації мотиваційного елемента проєкту: комплексна методика дослідження. Методика комплексного дослідження реалізації компонентів Нової української школи та методичних ідей В.О. Сухомлинського.
Березень-квітень, 2022 р. Проведення соціологічних опитувань серед учителів, учнів, батьків щодо унікальності методичних ідей В.О.Сухомлинського в розбудові Нової української школи. Аналіз матеріалів. Комплексна діагностика готовності педагогів до впровадження проблеми в гімназії
Травень, 2022 р. Розроблення рекомендацій щодо реалізації проєкту на рівні гімназії Інструктивно-методичні рекомендації щодо впровадження методичних ідей В.О.Сухомлинського в освітньому процесі Нової української школи.
Червень, 2022 р. Підбиття підсумків першого етапу реалізації проєкту. Звіт про підсумки І етапу реалізації проєкту.
Вересень 2022-травень 2023 рокуПрактичний етап роботи над проєктомУпровадження методичної спадщини В.Сухомлинського в освітній процес гімназії
Вересень 2023 - травень 2024 рокуПідсумковий етап реалізації проєктуУзагальнення роботи та оформлення результатів роботи над проєктом

Список учасників проєкту

№ за/ пор. Прізвище, ім’я, по батькові учасника Який предмет викладає Тема, яку досліджує
Никифорчук Володимир Ігорович Учитель фізичної культури Використання педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського у створенні здоров’я-збережувального середовища на уроках фізичної культури
Гончарук Алла Вікторівна Заступник директора з навчально-виховної роботи В. O. Сухомлинський – генератор ідей сучасної Нової української школи
Гіс Оксана Іванівна Учитель англійської мови Особливості застосування методичних здобутківВ. О. Сухомлинського при вивченні англійської мови
Дуда Наталія Володимирівна Асистент учителя Погляди В. О. Сухомлинського на навчання та виховання дітей з особливими потребами
Жабчик Ірина Володимирівна Учитель історії Використання ідей Василя Сухомлинського у вихованні громадянина – патріота на уроках історії
Прит Тетяна Петрівна Учитель математики Особливості застосування творчих здобутків В. Сухомлинського при викладанні математики
Ничипорчук Світлана Миколаївна Соціальний педагог Актуальність педагогічних ідей Василя Сухомлинського в сучасних умовах для соціального розвитку молодого покоління
Стрілець Вікторія Леонідівна Психолог Психологічне забезпечення реформи освіти в призмі ідей Василя Сухомлинського
Тиць Ірина Петрівна Асистент учителя Погляди Василя Сухомлинського на навчання та виховання дітей з особливими потребами
Щерба Олена Андріївна Учитель біології та географії Актуальні проблеми екологічного виховання в контексті педагогіки В. О. Сухомлинського при викладанні природничих дисциплін
Щерба Ольга Констянтинівна Учитель початкових класів Виховання любові до рідного краю за В. О. Сухомлинським
Каюн Надія ВасилівнаПедагог-організатор
Яцутик Галина Миколаївна Учитель початкових класів Педагогічні аксіоми Василя Сухомлинського в умовах модернізації початкової школи
Скоцик Оксана ВасилівнаАсистент учителя

Список рекомендованої літератури з теми дослідження

1. Азбука Моральних Заповідей: Складено На Основі Книги

В. О. Сухомлинського «Як Виховати Справжню Людину». Позакласний Час.

2005. №18. С.33-34.

2. Антиповский А. А., Боревская Н. Е. Политика в области науки и

образования в КНР (1949-1980 гг.). М.: Наука, 1980. 287с.

3. Антонець М. Погляди В. О. Сухомлинського на процес шкільного

навчання. Рідна Школа. № 5, 2005. С. 16-18.

4. Антонець М. Дитиноцентричні домінанти у педагогічній спадщині

В. О. Сухомлинського. Рідна Школа. 2010. №9. С.18-22

5. Антонець М. Перевантаження школярів : причини виникнення і шляхи

запобігання та подолання. Початкова Школа. 2005. №9. С.15-19.

6. Антонець М. Проблема педагогічної творчості вчителя у спадщині

В. О. Сухомлинського. Рідна Школа. 2006. №9. С.7-10.

7. Бондар Л. В. О. Сухомлинський: Ціннісно-Гуманна Основа Виховного

Процесу. Рідна Школа. 2009. №8-9. С.14-17.

8. Буряк В. Питання педагогічної майстерності в теорії і практиці В. О.

Сухомлинського. Рідна Школа. 2004. №3. С.3-6.

9. Ван Игао. Выступление [электрон. ресурс] / Ван Игао // Развитие

педагогических идей В. А. Сухомлинского и реформа общеобразовательной

школы: материалы Междунар. конф. Хуаши, 2004. Режим доступа: URL: http: //

www. hsg. com. en / на кит. яз./ (дата звернення: 30.09.2018)

10. Виховання моральних цінностей у школярів у педагогічній спадщині

В. О. Сухомлинського [Текст]: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. /

Л. С. Бондар, А. І. Кузьмінський, Л. І. Прокопенко; Рец.: О. А. Біда, Т. М.

Черкаси: Видавництво Чну Ім. Б. Хмельницького, 2008. 160 С.

11. Дічек Н. Духовні Домінанти В. О. Сухомлинського. Рідна Школа.

2008. №9. С.5-7.

257

12. Коломійченко О. В. О. Сухомлинський у контексті сучасної дійсності.

Початкова Школа. 2009. №9. С.1-2.

13. Онишків З. В. О. Сухомлинський про індивідуалізацію навчальновиховного процесу в початкових класах. Початкова Школа. 2008. №6. С.4-569.

14. Родчанин Е. Г., Зязюн И. А. Об истоках философско-педагогических

воззрений В. А. Сухомлинского // Советская педагогика. 1988. № 10. С. 98-

103., с.102.

15. Родчанин Е. Г., Зязюн И. А. Об идеалах В. А. Сухомлинского. М.:

Педагогика, 1991. 107 с., с.120-124

16. Савченко О. Школа Культури – Діалог З В. О. Сухомлинським.

Початкова Школа. 2006. №12. С.1-4.

17. Сухомлинська О. В. Сухомлинський Василь Олександрович.

Українська Педагогіка у персоналіях: у 2 Кн. Кн. 2. 2008.

18. Сухомлинська О. В. О. Сухомлинський і моральне виховання:

трансформація педагогічних цінностей. Рідна Школа. 2010. №3. С.3-7.

19. Сухомлинський В. Всі добрі люди – одна сім’я: збірка творів; Мал. О.

Макієвої. Х.: Видавництво «Школа», 2012. С.160: Іл. (Серія «Дитячий

Бестселер»).

20. Сухомлинський В. О. Сто Порад Учителеві. Розмова З Молодим

Директором Школи. Педагогіка: Хрестоматія [Уклад. А. І. Кузьмінський, В. Л.

Омеляненко]. К.: Знання-Перес, 2003. 700 С.

21. Сухомлинский В. А. Письма к сыну / В. А. Сухомлинский. М.:

Просвещение, 1979. 122 с.

22. Сухомлинский В. А. Как воспитать настоящего человека: Этика

коммунистического воспитания. М.: Педагогика, 1990. 288 с.

23. Сухомлинский В. А. Избранные произведения: В 5 т. Киев: Радянська

школа, 1979., т.3, с.595-600.

24. Сухомлинский В. А. Избранные произведения: В 5 т. Киев: Радянська

школа, 1979., т .1.

25. Сухомлинский В. А. Избранные произведения: В 5 т. Киев: Радянська

школа, 1979, т.5.

26. Сухомлинский В. А. Сердце отдаю детям. К.: «Радянська школа»,

1974. 287с.

27. Сухомлинський В. О. Сто Порад Учителеві [Електронний Ресурс].

URL: Http://Www.Tnpu.Edu.Ua/Kurs/2/Iptext/ (дата звернення: 01.09.2018)

28. Сухомлинський В. О. Здоров’я, здоров’я і ще раз здоров’я. Початкова

Школа. 2006. №9. С.1-3.

Кiлькiсть переглядiв: 272

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.